Retur & Reklamation

Retur

Hos Alisha Cosmetics har du alltid 14 dagars ångerrätt för produkt(er) som köps i vår butik. För att ångerrätten ska gälla måste du kontakta oss inom 14 dagar efter leverans av produkt(er). Observera att produkt(er) måste vara i samma skick som när det togs emot samt i originalförpackning, det vill säga oöppnad, oanvända och utan tecken på skada. Returer som inte uppfyller dessa krav kommer dessvärre inte återbetalas. Vid en ogiltig retur återkopplar vi till dig via mail, så fort som möjligt.

Vi kommer inte att hållas ansvariga för eventuella fraktavgifter relaterade till returer, även om köpet varit fraktfritt. Du måste betala kostnaden för returfrakten och kostnaden kommer inte att ersättas. Vid retur står du för risken, vilket innebär att vi inte är ansvariga för returer som går förlorade under transporten. När du returnerar en produkt, vänligen förpacka din retur väl och skicka gärna det spårbart! Vid godkännande av retur, återbetalar vi beloppet av produkt(er) exlusive fraktavgift till ursprunglig betalningsmetod inom 30 dagar från den dag vi tog emot paketet.

Vi hoppas att denna information har varit till hjälp för dig som planerar att göra en retur. Om du har ytterligare frågor om våra returvillkor och reklamationsvillkor, är du varmt välkommen att kontakta vår kundservice. Tack för din förståelse!

Bytesrätt:

Vi har ingen bytesrätt på Alisha cosmetics, och hänvisar till ångerrätt.

Returvillkor:

Innan du returnerar produk(er), vänligen maila oss på Info@alishacosmetics.se inom 14 dagar efter leverans. Inkludera följande information:

  • Ordernummer
  • Namn
  • Telefonnummer
  • E-postadress 
  • Leveransadress
  • Produkt(er) du vill retunera

Reklamation

För att vi ska acceptera reklamationen krävs att produkt(er) inte har använts felaktigt, samt att produkt(er) inte är defekt till följd av ditt handhavande. Reklamation gäller inte vid bland annat normalt slitage. Kontakta oss om produkt(er) är felaktig, defekt eller ifall du har fått fel produkt(er) leverad. Du måste kontakta vår kundtjänst så snart du får kännedom om att produkt är skadad eller defekt. Bildbevis kommer att krävas. Eventuella fel och defekter ska alltid anmälas till Info@alishacosmetics.se. Inkludera följande information: namn, e-postadress, leveransadress, ordernummer, en beskrivning av felet samt bildbevis. Vid godkända reklamationer, står vi för returfrakten. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För mer information kontakta vår kundservice.